Insiders
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Riverside - Rapid Eye Movement (2007)

Go down

Riverside - Rapid Eye Movement (2007) Empty Riverside - Rapid Eye Movement (2007)

Post  tomi Sun Dec 02, 2007 3:36 pm

Tag Words: Porcupine Tree, Anathema, Marillion, Pink Floyd

Vuonna 2001 perustettu Puolalainen progressiivista metallia soittava bändi, joka julkaisi syksyllä kolmannen levynsä. Levy on osa trilogiaa joka alkoi vuonna 2003 Out of Myself nimisellä plätyllä ja jatkui 2005 Second Life Syndromella. Tyyli on vaihtelevaa; toisinaan sydäntäsärkevän kauniit pianomelodiat vievät kuuntelijan syvälle riipaisevan koskettavien lyriikoiden saattelemana:

I turned you down so hastily
And it’s tearing me apart
In my heart of hearts I’m screaming
In my heart of hearts I cry
And it’s cold
So cold

Tätä tasapainottamassa on sitten taas rankempaa päänheilutus mättöä, joka iskee kuin tuhat volttia, aivan kuten korkeajännitys-kirjat konsanaan. Mitään deathmetaltyylistä musiikkia ei levyiltä löydy, mutta menevää sorttia kuitenkin. Kitarasoundit ovat rauhallisemmisa kohdissa kuin suoraan Pink Floydin aikaisemmilta levyiltä, jonka voi laskea vain plussaksi, kuten myös seikan, että pojat ovat useasti livenä coveroineet Porcupine Treen tuotantoa!

Viimeisin plätty on mahtava teos, mutta ei missään nimessä bändin paras, sen paikan varastaa trilogian toinen levy, second life syndrome. Kyseinen levy ei ole millään tavalla helppo, ja kun itse sain sen ensikertaa käsiini pidin sitä jopa aivan paskana. Tusinan kuuntelun jälkeen levy avautui hiljalleen kunnolla, ja eräänä sumuisena aamulla seitsemän aikaan, kun olin junailemassa töihin, iski tajuntaani ajatus - tämä levy saattoi olla jopa parempi kuin Dark Side of the Moon. Kyllä, tuo kaikkien aikojen paras levy saattoi saada haastajan, ja jopa mennä siitä ohi. Ajatus säikäytti minut niin pahasti, että olen yrittänyt olla tuon jälkeen vertailematta asiaa. Mutta tämä kertonee minkä tasoisesta bändistä on kyse.

Uudelta levyltä laitan previkkana yhden kappaleen, joka tuo hyvin esille mistä bändissä on kyse. Suosittelen todella lämpimästi!

http://www.saunalahti.fi/~tomivain/mp3/riverside-panicroom.mp3

T

tomi

Posts : 11
Join date : 2007-11-26

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum